Som virksomhed har det visuelle udtryk langt større betydning end mange går og tror. Vi har alle stået og manglet en ejendomsmægler, bilforhandler, håndværker, osv. Men hvis det visuelle udtryk ikke er i orden, så hopper vi videre til den næste, som har professionelle produktbilleder, en lækker videopræsentation af virksomheden eller personalebilleder i høj kvalitet.
Min erfaring siger mig at virksomheder ofte bliver valgt fra fordi:
Direktørens personalebillede er taget af “Fætter Klaus” til nevøens konfirmation. Det giver forbrugeren en fornemmelse af useriøsitet og sløsethed
Der er ALT for meget tekst ift billeder, og forbrugeren mister tålmodigheden, kan ikke overskue at læse det og klikker væk
Det visuelle udtryk svinger for meget. Det kan være at kvaliteten på billederne er svingende eller at udtrykket simpelthen er for forskelligt. Det er så vigtigt med en rød tråd på hjemmesider, og har du ikke det, er du allerede 2 skridt bagud konkurrenterne.
Din virksomheds visuelle udtryk har stor betydning for om du bliver valgt frem for konkurrenten. Du kan med fordel se det som en investering, da det hurtigt er tjent hjem igen. Så et godt råd fra mig er at sørge for at have et samarbejde med en fotograf, der kan komme til at kende virksomheden og give den det udtryk du ønsker. Det vil give en fornemmelse af ensartethed, professionalisme og sikrer at potentielle kunder får det optimale førstehåndsindtryk.